POLITYKA PRYWATNOŚCI

Niniejsza polityka prywatności ma zastosowanie do przetwarzania danych osobowych na stronie internetowej: www.asmed-sklep.pl (dalej: „Serwis”).

Polityka prywatności kierowana jest do osób odwiedzających Serwis (dalej: „Użytkownik”).

Zgodnie z art. 13 Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO”) przekazujemy informacje dot. przetwarzania danych osobowych Użytkowników Serwisu.

⦁ Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych, czyli podmiotem decydującym dlaczego i jak dane osobowe Użytkowników są przetwarzane jest Asmedi sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Bolkowska, nr 2D, lok. H5 (01 – 466 Warszawa), NIP 5223229825, REGON 522446980 zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem 0000975073

⦁ Kontakt z Administratorem
Kontakt z Administratorem możliwy jest listownie na adres: ul. Bolkowska, nr 2D, lok. H5 (01 – 466 Warszawa) lub za pośrednictwem e – mail: wojewodzka.sylwia@gmail.com.

⦁ Cele, podstawa prawna, okres przechowywania danych
Cele przetwarzania, podstawa prawna przetwarzania oraz okres przechowywania danych osobowych Świadczenie usługi prowadzenia konta w Serwisie.
art. 6 ust.1 lit. b RODO (niezbędność przetwarzania do wykonania umowy).
Przez okres prowadzenia konta, a następnie przez czas przedawnienia ewentualnych roszczeń.

Realizacja zamówienia złożonego za pośrednictwem Serwisu.
art. 6 ust.1 lit. b RODO (niezbędność przetwarzania do wykonania umowy).
Przez czas konieczny do realizacji zamówienia, a następnie przez czas koniecznych rozliczeń oraz przedawnienia ewentualnych roszczeń.

Wypełnianie obowiązków prawnych ciążących na Administratorze.
art. 6 ust. 1 lit. c RODO (niezbędność przetwarzania do wypełnienia obowiązku prawnego) w zw. z ustawą o rachunkowości, ustawami podatkowymi, ustawą o prawach konsumenta.
Przez czas wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy o rachunkowości oraz ustaw podatkowych (zazwyczaj 5 lat).

Udzielanie odpowiedzi na pytanie zawarte w formularzu kontaktowym.
art. 6 ust.1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes polegający na komunikacji z Użytkownikami Serwisu).
Przez czas konieczny do udzielenia odpowiedzi, a następnie przez czas przedawnienia ewentualnych roszczeń lub do momentu wniesienia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

Przesyłanie drogą e - mailową informacji związanych z ofertą Administratora - newsletter (gdy Użytkownik wyraził zgodę na przesyłanie informacji marketingowych).
art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes polegający na promowaniu działalności Administratora).
Do momentu wycofania zgody na przesyłanie informacji marketingowych lub do momentu wniesienia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

Analiza/statystyka Serwisu oraz prezentowanie treści marketingowych (gdy Użytkownik wyraził zgodę na pliki cookies statystyczne/ marketingowe)
art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes polegający na analizie użytkowania Serwisu w celu ewentualnej poprawny jego funkcjonalności oraz promowaniu działalności Administratora).
Do momentu wniesienia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych lub do momentu wycofania zgody na pliki cookies statystyczne/marketingowe.

Ustalenie, dochodzenie i obrona roszczeń.
art. 6 ust.1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes polegający na ochronie praw Administratora).
Przez czas przedawnienia ewentualnych roszczeń lub do momentu wniesienia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale nie podanie danych uniemożliwi realizację niektórych ww. celów (np. brak podania danych osobowych uniemożliwi realizację złożonego zamówienia, założenie konta w Serwisie, udzielenie odpowiedzi na pytanie). Niepodanie danych osobowych np. w celu marketingowym pozostaje bez wpływu na możliwość złożenia zamówienia/założenia konta w Serwisie.

⦁ Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami danych osobowych Użytkowników mogą być podmioty wspierające Administratora w jego działalności, w szczególności dostawcy usług informatycznych, księgowych oraz kurierskich a także podmioty wspierające Administratora w prowadzeniu działalności marketingowej.

⦁ Prawa Użytkowników
Użytkownik Serwisu w związku z przetwarzaniem przez Administratora jego danych osobowych ma prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo przenoszenia danych, a także cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie bez wpływu na uprzednie przetwarzanie.

⦁ Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na działanie Administratora
Użytkownik ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa), gdy stwierdzi, że Administrator naruszył RODO.

⦁ Przetwarzanie danych osobowych osób odwiedzających fanpage Administratora na portalu
Facebook

Administrator posiada fanpage w portalu społecznościowym Facebook, gdzie przetwarza dane osobowe osób korzystających z tego fanpage (dalej: „Użytkownicy fanpage”). Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników fanpage w celu promowania swojej działalności, informowania o swoich usługach oraz aktualnych wydarzeniach Administratora, a także w celu zarządzania fanpage’em, w tym udzielania odpowiedzi na komentarze oraz pytania Użytkowników fanpage kierowane za pomocą komunikatora Messenger. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Użytkowników fanpage jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na prowadzeniu i zarządzaniu fanpage’em na portalu Facebook (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Jednocześnie wskazujemy, że portal Facebook przetwarzana dane osobowe Użytkowników fanpage dla swoich własnych celów, niezależnych od celów Administratora (informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Facebook dostępne są pod adresem: https://www.facebook.com/about/privacy/update).

W związku z korzystaniem przez Użytkowników fanpage z portalu Facebook, ich dane osobowe mogą zostać przekazane do Facebook Ireland Ltd.,4 Grand Canal Sueare, Dublin 2, Irlandia.

Dane osobowe Użytkowników fanpage będą przechowywane przez Administratora przez okres ich aktywności na fanpage’u Administratora lub do czasu złożenia przez Użytkownika fanpage skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Podanie danych osobowych na fanpage Administratora jest dobrowolne, jednakże niezbędne do korzystania z fanpage (np. umieszczenia komentarza, polubienia itp.).

Strona internetowa https://asmed-sklep.pl/ stosuje wtyczki społecznościowe sieci facebook.com, prowadzonej przez Facebook Inc. z siedzibą w USA, 1601 S. California Ave, Palo Alto, CA 94304, USA. Wtyczki Facebook można rozpoznać np. po charakterystycznym logo (biała litera „f” na niebieskim polu lub biały kciuk skierowany ku górze na niebieskim tle). 
W czasie wizyty na naszej stronie internetowej, przeglądarka tworzy bezpośrednie połączenie z serwerami Facebook, jednakże nie mamy wpływu na ilość danych, które Facebook pobiera za pomocą takich wtyczek. Szczegółowe informacje w tym zakresie można uzyskać pod adresem: http://www.facebook.com/help/?faq=17512. Cel i zakres zbierania danych osobowych oraz dalsze przetwarzanie przez Facebooka nie są nam znane, jednakże możliwe jest zablokowanie w przeglądarce wtyczek społecznościowych Facebook, przy wykorzystaniu odpowiednich blokad (np. „Facebook Blocker”).

Cookies

W celu zapewnienia wygodnego korzystania z naszej strony internetowej, wykorzystujemy tzw. pliki cookies. Cookie jest niewielkim plikiem, złożonym z cyfr lub liter, który ładuje się do komputera, kiedy użytkownik korzysta z pewnych, określonych stron. Cookies pozwalają stronie internetowej rozpoznać urządzenie użytkownika.
Cookies mogą zostać zapisane na dłuższy czas lub też mogą zostać usunięte gdy zakończono przeszukiwania stron internetowych (sesja zaczyna się od momentu, gdy użytkownik otworzy okno przeglądarki do momentu, gdy ją opuści).
Typy i cele plików cookies
W ramach Serwisu stosowane są następujące typy plików cookies: 
 „sesyjne”  (session cookies), które są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). Sesyjne pliki cookies dają stronom internetowym możliwość łączenia działań użytkownika podczas przeszukiwania tych stron. Sesyjne pliki cookies zostają usunięte po zakończeniu przeglądania i nie są przechowywane przez dłuższy czas.
 „stałe” (persistent cookies), które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. Trwałe pliki cookies są przechowywane na komputerze użytkownika pomiędzy kolejnymi sesjami przeglądania, co pozwala na zapamiętanie preferencji użytkownika, lub jego działań podczas przeglądania danej strony (lub nawet wielu różnych stron internetowych). Trwałe pliki cookies mogą być używane między innymi do zapamiętania preferencyjnych czynności i dokonanych wyborów użytkownika.
 „podmiotów/stron trzecich” – związane są one z faktem wykorzystywania przez Administratora funkcji zapewnianych przez podmioty trzecie. To czy dany plik cookie jest plikiem „strony pierwszej” czy „strony trzeciej” wynika z witryny lub domeny, która umieszcza dany cookie. Cookies „pierwszej strony” w podstawowym znaczeniu są to cookies zamieszczone przez witrynę odwiedzaną przez użytkownika - witrynę wyświetlaną w oknie URL (czyli www.asmed-sklep.pl). Cookies „trzeciej strony” to cookies, które są umieszczane przez domeny różne od odwiedzonej przez użytkownika (np. Google, Facebook).

Pliki cookies wykorzystywane są przez Administratora w następujących celach:
a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiają korzystanie z usług dostępnych w ramach www.asmed-sklep.pl, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania lub służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach www.asmed-sklep.pl;
b) „marektingowe” pliki cookies, umożliwiają dostosowanie treści reklamowych do preferencji użytkowników;
c) „analityczne” pliki cookies, umożliwiają zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;

Podczas korzystania z naszej strony www.asmed-sklep.pl w Państwa urządzeniu mogą być dodatkowo umieszczone pliki cookies pochodzące od innych podmiotów (zewnętrzne pliki cookies), w szczególności od dostawców serwisów takich jak: Facebook czy Google w celu umożliwienia Państwu skorzystania z funkcjonalności naszej strony internetowej, zintegrowanej z tymi serwisami. Każdy z dostawców określa zasady korzystania z plików cookie w swojej polityce prywatności. 
Użytkownik, który nie życzy sobie wykorzystywania plików cookies w opisanych powyżej celach, ma możliwość skonfigurowania ustawień wykorzystywanej przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie wspomnianych plików w pamięci komputera. W każdej chwili może również usunąć je ręcznie. W celu zapoznania się ze szczegółową instrukcją postępowania prosimy o odwiedzenie strony internetowej producenta używanej przeglądarki internetowej.
Jeżeli pragną Państwo uzyskać więcej informacji na temat cookies, w tym między innymi jak je blokować i usuwać, proszę zapoznać się z: http://www.allaboutcookies.org/ Niniejsza witryna internetowa używa przedstawionych poniżej Cookies. 

Rodzaj danych   Cel przetwarzania   Okres przechowywania
Dane obowiązkowe (jak wskazano w pkt. powyżej).
Dane kontaktowe personelu klienta (w szczególności: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu).
Utrzymywanie konta klienta w serwisie, świadczenie zamawianych usług drogą elektroniczną, zapewnienie kontaktu w związku z wykonaniem usług.

Do momentu usunięcia konta klienta.
Dochodzenie lub obrona ewentualnych roszczeń. Do upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń.
Marketing oraz marketing bezpośredni, produktów lub usług Administratora, w tym badania analityczne sprzedaży, badania satysfakcji klienta oraz podnoszenie jakości usług itp. Do momentu wyrażenia sprzeciwu przez Osobę, na zasadach art. 21 – 22 RODO.
Wysyłanie informacji handlowej drogą elektroniczną (e-maili i sms’ów reklamowych), wykonywanie połączeń telefonicznych celem przedstawienia promocyjnych lub spersonalizowanych ofert, analizowanie aktywności Użytkowników oraz ich preferencji.

Do momentu wycofania zgody lub wniesienia sprzeciwu przez Osobę, na zasadach art. 21 – 22 RODO.
Dane niezbędne ze względu na wybrany sposób rozliczenia usług, w szczególności:
Dane sposobu płatności lub rachunku bankowego z którego dokonano zapłaty.
Dane zawarte w wystawionych rachunkach (fakturach VAT).
Dane o zamówionych i wykonanych usługach (historia zamówień).

Rozliczenie wykonanych usług. Przez okres trwania umowy, a następnie do upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń lub upływu terminu obowiązku przechowywania dokumentów księgowych i podatkowych.
Wykonanie obowiązków prawnych w zakresie księgowości, rachunkowości i obowiązków podatkowych.
Dochodzenie lub obrona ewentualnych roszczeń.
Dane zawarte w korespondencji z Administratorem (np. w wypełnionych formularzach kontaktowych, systemie zgłoszeń, poczcie elektronicznej, aplikacji chat, korespondencji tradycyjnej itp.)
Zapisy rozmów telefonicznych
Prowadzenie korespondencji, obsługa zgłoszeń, wniosków, zapytań lub rozpatrywanie reklamacji. Wykazanie treści złożonych przez Osobę oświadczeń lub żądań. Dochodzenie lub obrona ewentualnych roszczeń. Do upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń.
Dochodzenie lub obrona ewentualnych roszczeń.

Dane charakteryzujące sposób korzystania z usługi świadczonej drogą elektroniczną (dane eksploatacyjne):
Oznaczenie identyfikujące nadawane Osobie na podstawie posiadanych danych.
Oznaczenia identyfikujące zakończenie sieci telekomunikacyjnej lub system teleinformatyczny, z którego korzysta Osoba.
Informacje o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie każdorazowego korzystania z usługi świadczonej drogą elektroniczną.
Informacje o skorzystaniu przez usługobiorcę z usług świadczonych drogą elektroniczną.

Zapewnienie parametrów jakościowych usługi oraz ich optymalizacja. Utrzymywanie środków bezpieczeństwa. Ustalanie przypadków niedozwolonego korzystania z usług. Dochodzenie lub obrona ewentualnych roszczeń. Do 6 miesięcy, a w przypadku danych dotyczących dostępu do panelu klienta oraz składania zamówień, dyspozycji lub żądań - przez czas trwania usługi, a później do upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń.
Dane wnioskowane przez organy publiczne lub uprawnione podmioty na podstawie przepisów prawa. W wyjątkowych sytuacjach, udostępnianie danych osobowych na wnioski organów publicznych lub podmiotów do tego uprawnionych na podstawie przepisów prawa.

Do czasu wywiązania się z obowiązków prawnych ciążących na Administratorze.
Wszystkie opisane powyżej dane Osoby przetwarzane przez Administratora w systemach informatycznych. Wykonanie i przechowywanie kopii bezpieczeństwa. Utrzymywanie zdolności do ciągłego zapewnienia poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania. Zapewnienie zdolności do szybkiego przywrócenia dostępności danych osobowych i dostępu do nich w razie incydentu fizycznego lub technicznego. Regularne testowanie, mierzenie i ocenianie skuteczności środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania. Zgodnie z wewnętrznym harmonogramem wykonywania kopii zapasowych.



Użytkownik może cofnąć lub usunąć swoją zgodę lub blokować cookies, które są do niego wysyłane z tej witryny, jednakże wówczas pewne części witryny mogą nie działać poprawnie.