PROCEDURA REKLAMACYJNA
a) Gwarancja
1. Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta Towaru bądź dystrybutora Towaru.
2. W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji załączona jest do Towaru lub dostępna u Sprzedawcy.
3. Uprawnienia przyznane z tytułu gwarancji są niezależne od uprawnień związanych z niezgodnością Towaru z Umową.

b) Niezgodność z Umową (Konsumenci)

1. Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
2. Towar jest zgodny z Umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają w szczególności jego:
a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji,
b) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w momencie zawarcia Umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.
3. Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z Umową, powinien:
a) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument może zasadnie oczekiwać,
c) być dostarczany z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać,
d) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które przedsiębiorca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem Umowy i odpowiada opisowi takiej próbki lub takiego wzoru. Uzasadnione oczekiwania Konsumenta względem towaru uwzględniają charakter towaru oraz publiczne zapewnienie (np. w reklamie lub na etykiecie) złożone przez sprzedawcę w tym zakresie (jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu), chyba że 
4. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność z Umową Towaru, jeżeli:
• nie wiedział o danych, udostępnionych cechach lub specyfikacji Towaru i, oceniając rozsądnie, nie mógł o nich wiedzieć,
• przed zawarciem Umowy przedstawiony opis lub specyfikacja Towaru zostały sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakiej o Towarze informowano wcześniej  lub w porównywalny sposób,
• zapewnienie co do cech lub specyfikacji Towaru nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy.
5. W sytuacji wystąpienia braku zgodności Towaru z Umową, w zakresie określonym w pkt. 2 powyżej, Konsument może złożyć do Sprzedawcy reklamację z tego tytułu i zażądać:
• naprawy towaru,
• wymiany towaru.
6. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno naprawy, jak i wymiany, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową sprzedaży, wartość Towaru zgodnego z Umową sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży.
7. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Towaru w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży.
8. Jeśli Sprzedawca:
• odmówił naprawy lub wymiany Towaru,
• nie naprawił lub nie wymienił Towaru,
• próbował naprawić lub wymienić, ale Towar nadal jest niezgodny z Umową,
• oświadczył, że nie naprawi lub nie wymieni Towaru w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta,
to Konsument ma prawo do żądania obniżenia ceny lub – w przypadku istotnej niezgodności z Umową – odstąpienia od umowy. 
9. Jeśli brak zgodności z Umową jest istotny, Konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od Umowy, bez uprzedniego skorzystania z prawa do żądania naprawy lub wymiany.
10. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową. Zwrot należności powstałej wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny następuje nie później niż w terminie 14 dni o dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
11. Sprzedawca może nie przyjąć oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, jeśli wykaże, że brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży jest nieistotny.
12. Reklamację można złożyć w dowolnej formie, przy czym preferujemy formę pisemną lub elektorniczną, na adresy wskazane w Dany Kontaktowych na początku Regulaminu, proponujemy skorzystanie z wzoru formularza załączonego do niniejszego Regulaminu.
13. W reklamacji należy opisać zauważony brak zgodności Towaru z Umową i określić swoje żądanie przewidziane w ramach niezgodności Towaru z Umową.
14. Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie (do 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia do Sprzedawcy reklamowanego Towaru). O sposobie rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca poinformuje Konsumenta.

c) Rękojmia (Przedsiębiorcy)

1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Przedsiębiorcy, jeżeli Towar ma wadę (rękojmia). W przypadku natomiast Towarów używanych, niepełnowartościowych (np. pochodzących z ekspozycji lub zwrotu), Sprzedawca każdorazowo informuje Przedsiębiorcę w szczególności o ewentualnych widocznych śladach używania. Mając powyższe na uwadze, każdy Towar, zarówno nowy, używany jak i pochodzący z ekspozycji lub zwrotu, prezentowany przez Sprzedawcę jest odpowiednio opisany.
2. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady.
3. Jeżeli Towar ma wadę, Przedsiębiorca może:
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Przedsiębiorca może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady, żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru, żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Przedsiębiorcę inny sposób zaspokojenia.
b) żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy. Sprzedawca może odmówić, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową, wymagałoby nadmiernych kosztów. Sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę Towaru.
4. Reklamację można złożyć w dowolnej formie, przy czym preferujemy formę pisemną lub elektorniczną, na adresy wskazane w Dany Kontaktowych na początku Regulaminu, proponujemy skorzystanie z wzoru formularza załączonego do niniejszego Regulaminu.
5. W reklamacji należy opisać zauważony brak zgodności Towaru z Umową i określić swoje żądanie.
6. Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie (do 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia do Sprzedawcy reklamowanego Towaru). O sposobie rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca poinformuje Przedsiębiorcę.

VIII. ZWROT TOWARU
1. W przypadku reklamacji Towaru celem jego naprawy lub wymiany bądź w przypadku odstąpienia od Umowy, Klient jest zobowiązany odesłać zakupiony Towar na adres Sprzedawcy.
1. Koszty przesyłki w przypadku wymiany, zwrotu, odstąpienia od Umowy, pokrywa Sprzedawca. Paczka z Towarem powinna być zapakowana w sposób uniemożliwiający jego uszkodzenie. Realizacja wymiany następuje na koszt Sprzedawcy.
2. W przypadku wymiany Towaru, Klient informuje o tym fakcie mailowo, podając jednocześnie adres na który należy przesłać wymieniony (nowy) Towar.

IX. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Kupujący będący Konsumentem ma prawo odstąpić od zawartej ze Sprzedawcą umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
2. Dla zachowania terminu do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. W takiej sytuacji może skorzystać ze wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
3. Bieg terminu, o którym mowa powyżej rozpoczyna się od dnia następnego po dniu, w którym Towar został przez Konsumenta odebrany (data odbioru). Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem tego terminu.
4. Skutki odstąpienia od Umowy:
1. Umowę uważa się za niezawartą
2. Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności za wyjątkiem dodatkowych kosztów poniesionych przez Konsumenta, wynikających z wybranego sposobu dostarczenia Towaru innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia Towaru oferowany przez Sprzedawcę. Sprzedawca może jednak wstrzymać się ze zwrotem należności do czasu otrzymania Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
3. zwrot płatności następuje przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami
5. Odstąpienie od Umowy nie przysługuje w przypadku sprzedaży Produktów cyfrowych, jeżeli Kupujący wyraził zgodę na wykonanie umowy i dostarczenie mu treści cyfrowej w postaci wybranego Produktu cyfrowego przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Momentem, w którym Kupujący wyraża zgodę na dostarczenie produktu cyfrowego jest dokonania zapłaty za Produkt cyfrowy.

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość - POBIERZ
Wzór reklamacji towaru - POBIERZ